Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Veřejná prostranství města Brna - teoretická práce
Lelkes, Ivana ; Adamková, Jana (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Diplomová práca sa venuje problematike verejných priestrastiev vnútorného mesta Brna. Tieto priestory majú výborné predpoklady pre to, aby sa stali atraktívnymi miestami spríjemňujúcimi každodenné užívanie a umožňujúcimi kvalitné trávenie voľného času. K týmto danostiam patrí napríklad kompaktnosť zástavby, jasná ohraničenosť a uzavretosť verejných priestranstiev, vhodné dochádzkové vzdialenosti, prítomnosť verejnej i komerčnej vybavenosti a charakteristický genius loci. Verejné priestranstvá v daných lokalitách ale často svoj potenciál nenapĺňajú a zostávajú priemernými voľnými priestormi medzi budovami. Práca vytvára podrobnú kategorizáciu námestí, mestských tried a ulíc v rôznych štruktúrach vnútorného mesta Brna a na týchto typológiách skúma, čo je príčinou nenaplnenosti potenciálu, aké sú problémy verejných priestranstiev a aké ich možné riešenia.
Brněnské nábřeží - rehabilitace brněnských řek a jejich blízkého okolí
Vrba, Petr ; Řehák, Filip (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce „Brněnské nábřeží - rehabilitace brněnských řek a jejich blízkého okolí“ je vytvořit urbanistický návrh v Brně Zábrdovicích na východním nábřeží řeky Svitavy. Úmyslem je využít potenciál daného území a nabídnout možnost lukrativního bydlení u řeky s obchodním parterem, službami, volnočasovým parkem včetně multifunkčního hřiště a především přístupu k řece Svitavě. Řešené území, o rozloze 6,32 ha, je definované převážně ulicí Zábrdovickou a řekou Svitavou poblíž bývalého kláštera premonstrátů, který nyní slouží jako Vojenská nemocnice. V současnosti je území zastavěno převážně nízkopodlažními průmyslovými objekty se skladovací a expediční funkcí. Navržená zástavba plynule navazuje svou strukturou na již existující objekty na východním i západním břehu řeky Svitavy v podobě čtyř až šesti podlažních bloků, které jsou pro tuto oblast charakteristické. Park se napojuje na revitalizované východní nábřeží řeky Svitavy v místě nové pěší lávky spojující oba dva břehy a pobytových schodů. Ty slouží nejen jako místo pro setkávání a odpočinek, ale i jako protipovodňové opatření v případě nutnosti rozlivu vody. Podél řeky Svitavy je navržen chodník s uličním stromořadím a možností přístupu až k hladině řeky Svitavy.
Dostavba městského bloku - ulice Křížová
Roubalová, Lucie ; Prudík, David (oponent) ; Františák, Luboš (vedoucí práce)
Práce se zabývá výhradně urbanistickým konceptem dostavby městského bloku a architektonickým návrhem vybraných městských domů v navržené dostavbě. Podstatné kroky v průběhu projektu byly ve vytvoření nejvhodnějšího stavebního programu, dále nalezení korektního prostorového uspořádání a vytvoření architektonického návrhu městských domů, zejména potom dispozic jednotlivých podlaží. Ve studii jsou zahrnuty zásady organizace parteru, vnitrobloku, parkování a návrh řešení navazujícího veřejného prostoru. Součástí práce je vizuální příloha v podobě pare, v které jsou zahrnuty všechny povinné náležitosti projektu. Další přílohou jsou 3 prezentační panely a 1 hlavní výstavní panel.
Návrh obytné zóny v obci Sloup
Kocman, Jan ; Matuszková, Radka (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce zpracovává problematiku návrhu obytné zóny v severní části obce Sloup v Moravském krasu. Byly zpracovány 4 varianty, pro které byly vyhotoveny výkresy situace a situace dopravního značení. Výkres vzorových příčných řezů platí pro všechny varianty bez výjimky. Na základě zjednodušeného multikriteriálního hodnocení, byly vybrány 2 vítězné varianty, pro které byly vyhotoveny podélné profily a situační výkresy byly zpracovány detailněji.
Analýza a teorie veřejného prostoru.
Beránková, Vendula ; Tichý, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se v první části zabývá obecnou teorií a rozdělením veřejných prostorů, definuje veřejné prostory dle platné české legislativy. Obsahuje také dotazník tykající se náměstí a veřejných prostorů z pohledu veřejnosti. V druhé části jsou porovnány čtyři veřejné prostory ve městě Humpolec, které mají označení náměstí. Jedná se o Horní, Dolní, Havlíčkovo a Tyršovo náměstí. Náměstí jsou zkoumána zejména na základě místního šetření a dotazníku vytvořeného pro obyvatele města. Na základě získaných poznatků jsou definovány slabé a silné stránky. Práce je zakončena celkovým zhodnocením a porovnáním náměstí.
Městská památková rezervace Kroměříž – architektonicko–urbanistické řešení vybrané lokality
Kmošek, Vojtěch ; Kaněk, Jindřich (oponent) ; Hrubý, Jan (vedoucí práce)
Zadáním bakalářské práce bylo vyřešení nového vstupu do města v ulici Vejvanovského v Kroměříži. Místo je situováno na hranici historického jádra. Návrh lokalitě určuje novou funkci a vzniká zde galerie, výtvarné studio, úschovna kol, atd.
Pěší pohyb ve struktuře města
Dokoupilová Pazderková, Kateřina ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Sklenář, Vavřín (oponent) ; Ing.arch.Jaroslav Tušer,CSc. (oponent) ; Koutný, Jan (vedoucí práce)
Město bylo od pradávna místem, kde se lidé společně setkávali, žili a tvořili, a proto by měla v dnešní anonymní době role jednotlivců – obyvatel města růst. Úloha chodce jako jedince umožňujícího přímý kontakt tváří v tvář, jedince komunikujícího s okolím se stává nezbytnou součástí „živého“ města. Proto, aby město bylo funkční, je potřeba koncentrovat lidi a události, teprve potom se město stává městem lidí, městem místa, městem momentu. Definice městské udržitelnosti a životaschopnosti by měla být poměřována schopností města poskytnout kvalitní životní podmínky svým obyvatelům. Zahrnuje je to především vysokou kvalitu přírodního i umělého prostředí, dobré životní a pracovní podmínky, právo lidí na bydlení, práci, sociální služby a infrastrukturu. Dále by mělo chránit kulturní identitu města a poskytnout možnost participace při rozhodování ve městě. Dopravní provoz ovlivňuje ve velké míře narůstající Urban Sprawl, vytváří velké přepravní vzdálenosti a zvětšuje potřebu dopravy, především osobními automobily. Je zapotřebí vytvořit efektivní plánování s politikou inovativních dopravních systémů, které budou schopny redukovat potřebu dopravy. Můžeme konstatovat, že pěší doprava pro udržitelnost města má přínos v omezení suburbanizace, ve zmenšení podílu motorové dopravy a ve snížení rizika prostorové segregace. Je potřeba vytvořit města, kde se lidé pohybují a potkávají se, kde se mísí nejrůznější funkce a formy tak, aby nedocházelo k náhlým opouštění center a vzniku monofunkčních zón. Je důležité počítat s principem, že ulice jsou společenským prostorem. Prostorem nejen dopravním, ale především prostorem společenským. Navrhovat tedy kvalitní síť propojených, funkčních a bezpečných pěších tras mezi obytnými budovami a místními cíli tak, aby budovy umožňovaly výhled do ulice, což zvyšuje nejen bezpečnost, ale především propojuje dění těchto dvou světů. Vytvořit živé, pulsující město, kde pěší pohyb je tím spojujícím prvkem mezi stále se rozvíjejícím městem a zachováním života v něm, je obrovská výzva pro nás všechny.
Návrh soudobé městské čtvrti v prostředí historického města.
Landa, Karel ; Obrtlík,, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce bylo vypracování návrhu nové městské struktury zakomponované do stávající historické části města, která v minulosti prošla značnými změnami kvůli budování průtahu pro možnost dopravy dílů a součástí do jaderné elektrárny Dukovany. Zároveň součástí zadání bylo vypracování návrhu nového autobusového nádraží namísto stávajícího předimenzovaného společně s jeho efektivním začleněním do struktury města. V rámci návrhu jsem vytvářel městské struktury aplikováním principů a zásad udaných historickou a rostlou zástavbou, které se přizpůsobily současným normativním požadavkům při hledání nového genia loci místa, které je vytvořeno znovu odkrytím Stařečského potoka, jenž byl zatrubněn při výstavbě průtahu a autobusového nádraží. Dalším cílem při návrhu bylo zlepšení celkové prostupnosti území vytvářením průchodů a nových stezek zkracující cesty hlavním a nejdůležitějším uživatelům města, jimiž jsou lidé.
Návrh udržitelné městské struktury 21.století v rámci České republiky
Gladiš, Filip ; Erben, Adam (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Tento diplomový projekt se zabývá návrhem udržitelné městské struktury na Červeném kopci, konkrétně v jeho východní části na pozemcích bývalé Kohnovy cihelny. Jedná se o urbanistickou studii, která se snaží najít vhodné prostorové řešení pro brownfield staré cihelny. Mezi významné faktory ovlivňující návrh patří komplikovaný terén daný těžební historií, nesourodá urbanistická struktura městské části Štýřice na západ od ulice Vídeňská, špatná dopravní dostupnost území a orientace svahu Červeného kopce směrem k centru Brna. Koncept tvorby je založen na využití odkazu místa. Využívá srázů a kopců jako výchozích bodů a ponechává dvě budovy staré cihelny, kolem kterých buduje centrum celé oblasti. Dále je také důležité zdůraznit přilehlou národní přírodní památku Červený kopec, která je propojena lesoparkem až k Mahenově stráni, který ohraničuje zástavbu a vytváří měkkou hranici mezi městem a parkem. Území je dopravně obslouženo třemi vstupy na území, přičemž připojení na ulici Jihlavská u krematoria je řešeno nově budovanou světelnou křižovatkou. Návrh klade důraz na efektivnost zastavění území, hierarchii dopravy, lidské měřítko a důležitost pohybu pěších. Území je navrženo s centrálním charakterem, který nese odkaz místa cihelny a dává tak celé oblasti kulturní střed a směr rozvoje či budoucí restrukturalizace směrem k udržitelné budoucnosti města Brna.
Implementování současných evropských principů řešení veřejného prostoru do českých měst
Černý, Patrik ; Erben, Adam (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je definovat současný veřejný prostor města a představit jeho hlavní prvky a charakteristiky, dále zásady plánování veřejného prostoru a typy veřejných aktivit občana ve městě. Práce se zaměřuje především na myšlenky a principy dánského architekta a urbanisty Jana Gehla, podle kterého popisuje typy měst a také rozbor hlavních principů v plánování měst podle knihy Město pro lidi. Popisuje vzájemný vztah občana a města a věnuje se hlavním otázkám vytvoření ideálního veřejného prostoru pro své obyvatele, ale i návštěvníky. Po provedení detailního průzkumu konkrétního místa stanovuje práce kladné a záporné stránky daného prostoru a vytváří metodiku pro navrhování veřejného prostoru. Pomocí kvalitativních rozhovorů jsou vyhodnoceny pohledy občanů v zásadních otázkách týkajících se kvality daného veřejného prostoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.